pendosa

>> Monday, June 7, 2010

Seperti ritma-ritma sunyi berdetak-detak di atas bumbung
Bunyi rintik hujan itu mengingatkan aku pada dinginnya jalan-jalan kita?
Atau ianya tak pernah kita?

Nyayian-nyanyian itu kini sunyi
Menenggelami hingar-bingar kecelaruan perasaan
Keindahan matanya tidak lagi menutupi biasanya mata
Aku kini kehilangan lagu-lagu
Aku hilang bersama-sama lagu-lagu
Tanpa melodi lirik dan apa saja

Hancurkan aku dengan segala pembohongan
Dusta itu suatu yang suci apabila ianya berjalan atas dosa-dosa
Memijak-mijak hinanya pendosa

Susuk itu hanya dicipta sebentar
Bagi menyumbat kebenaran bahawa aku masih lagi belum terbebas-lepas dari segala macam busuk hari semalam

*mengeluh

Aku penat
Lelah menanti cerahnya pagi setelah panjang malam aku redahi

0 comments:

  © Blogger template Romantico by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP