mimpi adalah terjemahan tangisan realiti

>> Saturday, November 29, 2008

adakah ini hanya sebuah mimpi?

yang bakal hilang apabila aku buka mata untuk meneruskan hari?

tidak..

ianya tampak seperti sebuah mimpi.. ianya bukanlah mimpi namun ianya adalah manifestasi dari pengharapan yang musnah, hancur lebur1.

ianya tampak seperti sebuah mimpi.. ianya bukan mimpi namun ianya adalah realiti yang gagal aku kunyah dan hadam, realiti yang tak pernah mungkin pernah terlintas dalam kotak minda aku, yang tak pernah wujud dalam pengharapan aku1

chenta adalah suatu keindahan yang tak mungkin bisa terdefinisi oleh orang biasa-biasa.

ianya adalah anugerah!

anugerah yang hanya dirasai oleh orang yang menjalani keindahan itu sendiri1

kegemilangan itu pernah aku genggam

pernah1

tapi ianya hanya pernah..

tak semesti yang kau genggam bakal jadi keindahan kau selamanya

itulah realiti!

jangan kau asingkan antara realiti indah dan kenyataan tangisan. jika kau lakukan itu, kau hanya melukis kebodohan ditengah-tengah nama kau. jika kau lakukan itu, kau hanya mewujudkan kegagalan diantara ruang-ruang kosong dalam diri kau1 dan sepanjang kewujudan kau!

hadapilah ia

depanilah ia

laluilah ia

atasilah ia


dan kau bakal bangun dan meneruskan hari-hari esok tanpa kau iyakan yg ia adalah mimpi..

mimpi yang buruk!

0 comments:

  © Blogger template Romantico by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP